تاکید ایران بر تعهداتش برای مبارزه با قاچاق انسان


تاکید ایران بر تعهداتش برای مبارزه با قاچاق انسان

مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک در نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با عنوان «ارزیابی برنامه اقدام جهانی علیه قاچاق انسان» گفت: ایران فراهم می کند. جامعه بین المللی با مناسب ترین، در دسترس ترین و مؤثرترین ابزارها برای ترغیب کشورها به برخورد مؤثر با این جنایت.

به گزارش ایسنا، متن این اظهارات به شرح زیر است:

آقای رئیس،
هیئت من مایل است مراتب قدردانی خود را از شما و دبیرخانه سازمان ملل به خاطر برگزاری این نشست در سطح عالی اعلام کند. گفت‌وگوهای ما در این نشست برای رفع چالش‌های اجرای برنامه اقدام علیه قاچاق انسان و یافتن راه‌حل‌هایی برای مبارزه با آن مفید خواهد بود.
آقای رئیس،
قاچاق انسان بدون شک یکی از فجیع ترین جنایات است. برای ارائه پاسخی جمعی به این تهدید، کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه جرایم سازمان‌یافته فراملی (UNTOC) و ضمائم آن به دنبال ایجاد یک محیط نظارتی فرامرزی منسجم بوده‌اند. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اولین امضاکنندگان این کنوانسیون، اقدامات لازم را برای اجرای مفاد این کنوانسیون و اصلاحات آن در راستای مبارزه با قاچاق انسان انجام داده است. در همین راستا مجلس شورای اسلامی در سال 1397 کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه جرایم سازمان یافته فراملی را تصویب کرد و بررسی نهایی آن توسط شورای انطباق در حال انجام است. در سطح ملی، قوانین و ابزارهای قانونی و مقررات بسیاری برای رسیدگی و تعقیب پرونده های قاچاق انسان وجود دارد. دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای تکمیل اقدامات قانونی انجام شده، لایحه قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق انسان مربوط به سال 1383 را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است. قاچاق انسان از جمله تمام عناصر ضروری آن با در نظر گرفتن شرایط تشدید کننده آن مانند قاچاق زنان و کودکان به عنوان یک جرم شنیع محسوب می شود. نیازی به گفتن نیست که چنین به روز رسانی قوانین ملی در نهایت باعث تقویت همکاری بین المللی در این زمینه خواهد شد.
کمیسیون ملی مبارزه با قاچاق انسان در قالب مجموعه اقدامات اجرایی و نظارتی برای اجرای سیاست ها، راهبردها و برنامه های مرتبط با قاچاق انسان به همراه نظارت بر این موارد توسط وزارت کشور تشکیل شده است. معیارهای.
در خط مقدم تمام اقدامات ملی، کارکنان مجری قانون ما با وجود عدم دسترسی به ابزار و منابع مورد نیاز تحریم های سرکوبگر ایالات متحده و عدم حمایت بین المللی لازم، شجاعانه با گروه های جنایت سازمان یافته مبارزه می کنند.
آقای رئیس،
در نهایت، ما بر تعهد خود به مبارزه با قاچاق انسان تاکید می کنیم و نقش سازمان ملل متحد، به ویژه دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد را در این زمینه به رسمیت می شناسیم. جمهوری اسلامی ایران از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که برای مقابله مؤثر با این جنایت، کمک‌های فنی مناسب، در دسترس و مؤثر به کشورها ارائه کند.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید