دانشمندان با بررسی نامه ای 550 ساله به شرایط زندگی «دراکولا» پی می برند


دانشمندان امیدوارند که با بررسی مولکول های زیستی کاغذولاد دراکولا» به سوالات بیشتر در مورد زندگی و محیط زیست او از قرن 15 میلادی پاسخ دهید. کنت دراکولا کسی است که برام استوکر را برای نوشتن داستان خون آشام معروف خود الهام بخشید.

به گزارش گاردین، دو محقق به نام‌های «گلب» و «سوتلانا زیلبرشتاین» کار روی نامه‌ای 500 ساله از ولاد دراکولا را در شبی بارانی، دقیقاً در همان روزی که برام استوکر رمان خود را 125 سال پیش نوشت، آغاز کردند. این دو نفر با عنوان “کارآگاهان پروتئین«آنها معروف شده اند، می توانند از روی بیومولکول های این مقاله تصویری از وضعیت جسمانی این فرمانده جنگی و البته محیط زندگی او ترسیم کنند.

گلب زیلبرشتاین می گوید: «وظیفه ما یافتن اثرات بیوشیمیایی باقی مانده از زمانی است که این شی تاریخی توسط این شخصیت تاریخی ساخته شده یا مورد استفاده قرار گرفته است. چه زمانی زیست مولکول های تاریخی یافت می شوند، ما شروع به تجزیه و تحلیل آنها می کنیم. یعنی ترکیب مولکولی و سن آنها را تعیین می کنیم. این مولکول‌ها از DNA پایدارتر هستند و اطلاعات بیشتری در مورد شرایط محیطی، سلامت، سبک زندگی و رژیم غذایی فرد ارائه می‌دهند.

دراکولا اولین نمونه از این نوع تحقیق نیست

این دو دانشمند در گذشته به همین ترتیب به اطلاعاتی در مورد “میخائیل بولگاکف“و”آنتون چخوف“نویسندگان روسی و”جورج اورول“، نویسنده انگلیسی به آن دست یافته بود. گلب زیلبرشتاین با بررسی نسخه خطی «مرشد و مارگاریتا» بولگاکف می گوید: «ما تأثیرات مورفین و پروتئین های آسیب شناسی کلیه را در صفحات این دست نوشته پیدا کردیم. این نشان می دهد که او در زمان نگارش این رمان تحت تاثیر داروهای مسکن برای تسکین درد کلیه بوده است.

در مورد چخوف، پیراهن و آخرین نامه‌اش را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که این نویسنده مشهور از بیماری سل رنج می‌برد و داروهای مسکن مصرف می‌کرد، اما در نهایت بر اثر سکته درگذشت. در مورد اورول، محققان نامه‌ای از او را در مسکو بررسی کردند و نشانه‌هایی از سل پیدا کردند.

حالا امیدوارند بتوانند با بررسی این نامه تصویری از زندگی دراکولا ترسیم کنند و به این سوال پاسخ دهند که او در چه شرایطی زندگی می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید