رونمایی از «پژوهش جامع تصوف فرقه ای» – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز



به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «پژوهشی جامع در عرفان فرقه ای; رصد هویت تاریخی، تحولات، انحرافات، آموزه های فرقه های صوفیه و نقد آنها» نوشته محمد اسماعیل عبداللهی فردا چهارشنبه 2 آذر برگزار می شود.

این کتاب که توسط شرکت انتشارات بین المللی و با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم (ع) روانه بازار شده است، حاصل 10 سال تدریس نویسنده در دروس مختلف نقد و بررسی صوفیانه در سمینار قم و نشست های تخصصی در حوزه علمیه قم است. جریان تصوف و نقد آداب و عقاید صوفیانه در مراکز دانشگاهی دانشگاهی در سراسر کشور است.

این کتاب دارای هفت بخش است. در بخش اول «جایگاه تصوف در میان جریان های فکری معاصر و رابطه آن با تشیع» و در بخش دوم «پیشینه، خاستگاه و تحولات تصوف» بررسی شد. «رمزگشایی از پیشوایان تصوف در منابع دینی» عنوان قسمت سوم کتاب است. در قسمت چهارم «نقد مکاتب و سلسله های تصوف» و در قسمت پنجم «شرح و نقد مهم ترین اندیشه ها و آموزه های تصوف» مطرح شده است. «عرفان معاصر و روش شناسی جذب و برخورد فعال» در قسمت ششم و «منابع تصوف و نیم نگاهی به عرفان اسلامی» در قسمت هفتم بررسی شده است.

این مراسم با حضور آیت الله حسن رمضان از اساتید علوم عقلی حوزه علمیه کوم، علی باقر طاهری نیا مشاور وزیر علوم و رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی وزارت علوم و اسماعیل برگزار می شود. . منصوری لاریجانی از ساعت 10:30 در خانه کتاب و ادبیات اهل کلام ایران.

دیدگاهتان را بنویسید