ذخایر برخی از سدهای کشور به کمتر از 37 درصد رسیده است.



یکی از اعضای کمیسیون انرژی شورای اسلامی تاکید کرد: وضعیت سدها در کشور نگران کننده است و مردم باید موضوع صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند در غیر این صورت شهرهای کشور با وضعیت همدان مواجه خواهند شد.

هادی بیگی نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور و ضرورت صرفه جویی، اظهار کرد: کشور در حوزه منابع آبی وضعیت خوبی ندارد. حتی اگر امروز هم گزارش شود که 37 درصد سدهای کشور پر است، خیلی به واقعیت نزدیک نیست. طبق تحقیقات من، برخی از سدها بسیار کمتر از 37 درصد پر هستند. این وضعیت نگران کننده است و به نوعی در این زمینه هشدار داده شده است.

چاره ای جز صرفه جویی در مصرف نداریم

وی در ادامه گفت: اکنون تنها گزینه روی میز صرفه جویی در مصرف است. میزان بارش ها نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته و امروز نه باران داریم و نه برف. چاره ای جز فرار نداریم.

نماینده مردم ملایا در شورای اسلامی تصریح کرد: همدانی الگوی هشدار دهنده خوبی برای کل کشور است. وقتی آب سد همدان تمام شد، مردم حتی برای تامین نیازهای اولیه خود آب نداشتند. شرایط به گونه ای بود که مردم مجبور بودند آب بسته بندی شده را از خیابان ها تهیه کنند. وقتی آب سدها تمام می شود، چاره ای نیست.

وضعیت آب در کشور نگران کننده است

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون آب را از چاه های کشاورزی می گیرند و به مردم می دهند. وقتی آب نباشد، چاره دیگری نیست. همه باید به شرایط موجود توجه کنند و صرفه جویی را در اولویت قرار دهند. همه ما باید نگران وضعیت باشیم و در مصرف آب مراقب باشیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید