چرا «وسط» هدف اصلی است؟



به گزارش اختاز آنلاین، احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: دو سر افراطی طیف، براندازان و حامیان وضع موجود، به جای انکار یکدیگر، تبدیل به نیروهای مهاجم خارج از چارچوب خود شده اند که به آنها می گویند. آنها “نیروی متوسط” هستند.

خیلی غیر طبیعی نیست. زیرا این اتفاق در طول مبارزات سیاسی دوقطبی رخ می دهد.

در یک محیط دوقطبی، نیروهای هر دو قطب می خواهند اطمینان حاصل کنند که هیچ نیروی واسطه و میانی در جامعه وجود ندارد تا بتوانند با خیال راحت درگیر شوند و از نظر آنها با کشتن و حذف طرف مقابل قدرت را در انحصار خود درآورند. خاموش شد

بنابراین نیروهای خارج از این دو قطب برای هر دو مزاحم تلقی می شوند و باید ملکوک، طرد، محکوم و وابسته به قطب مقابل معرفی شوند.

نیروهای میانی اما به دلیل ویژگی فرهنگی، مدنی و فکری خود عموماً داغ و به عبارتی کمی نارنجی هستند. آنها نمی توانند توهین ها و تهمت های بی اساس و ناروا را تحمل کنند و با احساس ناامیدی و اندوه عمیق صحنه را ترک می کنند که هواداران آن دو قطب مخالف آنقدر خون یکدیگر را بریزند که یکی از آنها تمام شود!

فاجعه این است که در سایه این خونریزی، ملت و کشوری چنان قربانی می شود که ممکن است قرن ها پشت نکند و یا به کلی از چرخه تمدن بشری خارج شود.

هرگونه اقدام پیشگیرانه و ایجاد دست اندازها در مسیر این خونریزی توسط هر نیروی اجتماعی ارزش تحمل میلیاردها نفرین و تهمت و توهین را دارد اما متاسفانه احتمال موفقیت آن معمولاً اندک است مگر اینکه خداوند رحمت کند.

ایلوی ایلوی ایران را قرض کن!

دیدگاهتان را بنویسید