باستان شناسان در ایتالیا میوه و آجیل 1900 ساله را کشف کردند + عکس


در فاضلاب زیر کولوسئوم در رم، ایتالیا، باستان شناسان بقایایی از میوه ها، آجیل و مواد غذایی مربوط به 1900 سال پیش را یافته اند که ظاهراً توسط تماشاگران نبردهای گلادیاتورها مصرف شده است. محققان همچنین استخوان های حیوانی را پیدا کرده اند که در میان آنها می توان سگی شبیه به نژاد داشوند را مشاهده کرد.

تماشای مبارزه جنگجویان احتمالاً تماشاگران را گرسنه می کرد، زیرا باستان شناسان در حال حفاری سیستم فاضلاب کولوسئوم بودند. انجیر، انگور، هندوانه، زیتون و گردو پیدا کرده اند آلفونسینا روسو، مدیر پارک باستان شناسی کولوسئوم، می گوید: «این کشف درک ما را از تجربه و عادات کسانی که برای دیدن بازی ها آمده اند افزایش می دهد.

محققان در اوایل سال جاری مطالعه کولوسئوم را آغاز کردند تا در مورد مکانیسم سیستم فاضلاب در این سازه 2000 ساله اطلاعات بیشتری کسب کنند. آنها با کمک یک ربات به بررسی این کانال ها پرداختند و بقایای آخرین سال های فعالیت این آمفی تئاتر باستانی را ثبت کردند.

آجیل کشف شده توسط کولوسئوم

کولوسئوم حتی میزبان حیوانات نیز بوده است

دانشمندان می گویند که علاوه بر این غذاها، استخوان های حیوانات را دوست دارند خرس، شیر، پلنگ و حتی سگ من متوجه شدم که برخی از این سگ ها شبیه به نژاد داچشونند بودند که رومیان باستان از آن برای شکار روباه و گورکن استفاده می کردند.

روسو می‌گوید: «ما مانند سیرک‌های امروزی درباره آن فکر می‌کنیم [سگ‌ها] به پایان رساندن ترفندهای آکروباتیک مورد استفاده قرار گرفت. “شاید آنها بخشی از یک برنامه شکار برنامه ریزی شده یا برای مقابله با خرس ها و حیوانات دیگر بودند.” این سگ ها در واقع اجداد سگ های سوسیس هستند.

از جمله موارد دیگری که در این کاوش ها یافت شده است، حداقل 53 سکه برنز از اواخر امپراتوری روم در حدود 250 تا 450 بعد از میلاد و سکه های نقره او بنای یادبود «مارکوس اورلیوس» را در حدود سال 170 یا 171 پس از میلاد ذکر کرد.

کولوسئوم در طول فعالیت خود می تواند میزبان 50000 نفر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید