بمباران بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در سوریه توسط منابع ناشناس – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، افراد ناشناس به پایگاه نظامی آمریکا در یکی از بزرگترین میادین نفتی در شرق سوریه حمله موشکی کردند. در همین راستا خبرگزاری اسپوتنیک شامگاه شنبه اعلام کرد که پایگاه میدان نفتی طول عمر این پایگاه به عنوان بزرگترین پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در شرق دیرالزور، شنبه شب توسط منابع ناشناس بمباران شد. گفته می شود این بمباران باعث انفجارهایی در مجاورت پایگاه و محوطه سبز و داخل خود پایگاه شده است.

وقوع این انفجارها در پایگاه طول عمر حتی از منابع محلی تائیدیه و گفته شد که پژواک انفجارها در تمام شهرهای منطقه و به دنبال آن پرواز شدید جنگنده ها و گشت زنی جنگنده های آمریکایی در آسمان شهرهای منطقه و روستاهای اطراف پایگاه شنیده شد. اما اثری از نویسنده این انفجار وجود نداشت. من نیامد

به گفته همین منابع و اهالی حاضر در محوطه سبز و پایگاه طول عمراز میزان خسارات و جراحات وارده به ارتش آمریکا اطلاعی در دست نیست.

چند روز پیش در نتیجه تمرینات نظامی نیروهای اشغالگر آمریکایی به صورت میدانی طول عمر صدای انفجارهای مشابهی نیز در میدانی شنیده شد که پس از آن نیروهای آمریکایی اعلام کردند که به نبرد با بقایای داعش ادامه خواهند داد.

ارتش ایالات متحده و سایر نیروهای خارجی متحد در ائتلاف بین بین المللی آنها 28 پایگاه نظامی اعلام شده در سوریه دارند که در 3 استان پراکنده شده اند و این استان ها عبارتند از: حسکه (17 کشور)، دیرالزور (9 کشور) و حمص (2 صفحه).

همچنین میدان نفتی طول عمر این میدان به عنوان بزرگترین میدان نفتی سوریه، شامل بزرگترین پایگاه های آمریکا در حومه شرقی دیرالزور است.

سه شب پیش دیدم ممنوعیت حقوق بشر سوریه گزارش داده بود که شامگاه چهارشنبه همزمان با پرواز جنگنده های ناشناس بر فراز حومه دیرالزور، صدای سه انفجار در شهر المیادین شنیده شد. گفته می شود این پروازها بیش از یک ساعت در آسمان سوریه ادامه داشت.

لازم به ذکر است که با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان شاخه نظامی آمریکا در سوریه در دسامبر 2016، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروه شدند و از همان زمان به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند. در سایه حضور و سکوت حمایت مزه مزه نیروهای آمریکایی در سوریه گاهی جنگنده های رژیم صهیونیستی را در برخی مناطق یا مناطقی از سوریه بمباران می کنند که البته این تجاوزات همواره از سوی سازمان ملل و کشورهای غربی نادیده گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید