کانون های مساجد می توانند آثار مناسبی در زمینه مهدویت تولید کنند – خبرگزاری مهر ایرانیان و اخبار جهان



به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و مهدویت با تشکر از آیت الله صدیق امام جمعه موقت تهران و اعضای شورای عالی انقلاب اسلامی فراکسیون مهدویت گفت: کارگروه باید محل تعریف رویکردهای مشخص و ملموس در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت «مهدویت» و بر همین اساس تشکیل دبیرخانه فعال در بخش های مختلف باشد.

وی با اشاره به اینکه خلا فعالیت های مبتنی بر حوزه «عترت» در دوره گذشته در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز احساس شده است، گفت: موضوعات مرتبط با مهدویت به طور کامل بازگشت به عرصه «عترت» و از این رو معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ مسئولیت مهمی در کارگروه فرهنگ، هنر و مهدوی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری دوران انقلاب اسلامی در مساجد توسعه یافته است، گفت: 4000 گروه سرود فعال در 26000 کانون فرهنگی مساجد تنها بخشی از ظرفیت های بزرگ جبهه فرهنگی مسجد است. انقلاب با حمایت مردمی می توانند آثار شایسته ای بر اساس «مهادویت» تولید کنند. همچنین کانون فرهنگی-هنری محرومیت زدایی وزارت فرهنگ بیشتر فعالیت ها و اقدامات آموزشی را به صورت رایگان در مسجد برگزار می کند.

همچنین در ادامه این جلسه آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و رئیس امر به معروف و نهی از منکر تشکیل فراکسیون «مهدویت» توسط برخی نمایندگان شورای اسلامی را اقدامی خوشایند توصیف کرد و گفت: . : فعالیت «کارگروه فرهنگ، هنر و «مهدویت» که همراه با اقدام تحسین برانگیز تشکیل فراکسیون «مهدویت» در مجلس انقلاب انجام می‌شود، باید از تمام ظرفیت‌های موجود در این کارگروه استفاده بهینه کرد. با حضور نمایندگان فراکسیون، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان حوزه مهدویت با برنامه ریزی مدون.

وی سه حوزه «غدیر»، «عاشورا» و «مهدوی» را زیربنای یک اندیشه مهم انقلابی دانست و گفت: مسئولان باید به ایجاد و توسعه گفتمان مهدوی در سمینارها، مراکز آموزشی و آموزشی توجه ویژه داشته باشند. موسسات آموزشی و دانشگاه ها برای فضاسازی معنویت این کشورها باید ظاهر و جان و روح تازه ای به خود بگیرد.

لازم به ذکر است: محمدمهدی زاهدی، الهام آزاد، از نمایندگان فراکسیون مهدوی شورای اسلامی، حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، علیرضا معاف، معاونت قرآن کریم عطار، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی، مجید زین العابدین مدیرکل حوزه وزارتی و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام خداداده رئیس ستاد هماهنگی فرهنگی و هنری در دومین نشست کارگروه فرهنگ، هنر و مهدویت، کانون‌های هنری مساجد و حجت‌الاسلام شجاعی، مدیرعامل مؤسسه منتظران منجی نیز حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید