عملیات روانی پارلمان اروپا علیه ایران



یک کارشناس مسائل بین الملل اقدام اخیر پارلمان اروپا برای قطع رابطه با ایران را یک عملیات روانی خواند و گفت: این اقدام را نمی توان تهدیدی برای ایران در حوزه اقتصادی و سیاسی تلقی کرد.

سید رضا صدرالحسینی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تصمیم اخیر پارلمان اروپا مبنی بر قطع روابط با ایران، اظهار کرد: اسناد نشان می دهد علیرغم اینکه اروپایی ها ظاهرا از ادامه مذاکرات برای احیای برجام صحبت می کنند، اما تحت فشار روانی با آمریکا هستند. ، در روزهای اخیر توجهات را علیه تهران ایجاد کرده اند و در این راستا می توان به موضوع ادامه و اعمال تحریم ها علیه ایران اشاره کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از برخورد برخی مقامات غربی از جمله مقامات آلمانی، فرانسوی و انگلیسی در خصوص تحولات اخیر ایران و دخالت آنها در امور داخلی ایران گفت: این اقدامات بر فشارهایی که این کشورها علیه آنها وارد می کنند می افزاید. ایران در مسیر تحمیل منافع خود به تهران است.

صدرالحسینی با بیان اینکه این کشورها در کمتر از سه ماه گذشته فشار مضاعفی را در عرصه های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک در زمینه تعامل با ایران ایجاد کرده اند، گفت: عده کمی هستند که ندانند تظاهرات علیه ایران در برخی از کشورها کشورهای اروپایی این کار در دوره گذشته انجام شده است، حتما با همکاری و هماهنگی دولت های غربی، پلیس آنها و با اطلاعات سرویس های اطلاعاتی این کشورها بوده است.

این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه با تاکید بر اینکه شاهد اقدامات هماهنگ بین آمریکا و اروپا برای تحمیل اراده خود به ملت ایران در زمینه امضای توافقنامه ای هستیم که منافع ملی ایران را پیش بینی نمی کند، گفت: ارتباط، این را شاهد هستیم. اتحادیه اروپا در چند روز اخیر علاوه بر نقش مثلث «آمریکا، رژیم صهیونیستی و دلارهای سعودی و کسانی که دستانشان به خون در کشتار 17 هزار ایرانی» آغشته شده است، موضوع پایان کار را نیز مطرح کرده است. روابط با ایران

وی با بیان اینکه اروپا نمی تواند انرژی موجود در ایران و بازار فروش محصولات خود در کشورمان را نادیده بگیرد، تصریح کرد: اقدام اخیر پارلمان اروپا با هدف تحمیل اراده خود برای دستیابی به منافع و اهدافی است که قطعاً شامل منافع نمی شود. . جمهوری اسلامی ایران

صدرالحسینی با تاکید بر اینکه تصمیم اخیر پارلمان اروپا اقدامی غیرمنطقی و غیرقانونی است، افزود: با توجه به تحریم های فزاینده ای که این کشورها در سال های اخیر علیه ملت ایران اعمال کرده اند، این اقدام آنها در حوزه اقتصادی و سیاسی نمی تواند. این بیشتر یک عملیات روانی برای فشار بر ملت ایران و تقویت روحیه پشت صحنه ناآرامی های اخیر ایران است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید