اعظمی: مجلس بر اساس «نیازهای کشور» از دولت انتقاد می کند.



سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه مجلس در حد توان با دولت همکاری می کند، گفت: اما واقعیت این است که دولت با مجلس همکاری نمی کند و نمایندگان را در مقابل مردم به چالش می کشد. و بیان کرد: نمایندگان این دوره از مجلس در سال پایانی دولت یازدهم بیش از 10 کارت زرد به وزرای دولت روحانی دادند اما همین نمایندگان به ندرت به دولت فعلی کارت زرد دادند، عددی که نمی دهد. بیش از 3.

ذبیح الله اعظمی در گفت وگو با ایسنا، درباره ضوابط شورای اسلامی برای تعیین اولویت انتقاد از دولت، گفت: واقعیت این است که در تمام جلسات سه شنبه مجلس که سه شنبه های نظارتی نامیده می شود، اعضای هیات وزیران هستند. . برحسب مسائل روز به منبر مجلس فراخوانده می شود.

وی افزود: همچنین کمیسیون های تخصصی مجلس در طول هفته از وزرا دعوت می کنند و در مورد مسائل روز و همچنین مسائل مربوط به آینده کشور بحث و تبادل نظر می کنند.

این معاونت با تاکید بر اینکه انتقادات دولت از مجلس بر اساس نیازهای فعلی کشور است، گفت: به عنوان مثال زمانی که حوزه دارو با مشکل مواجه می شود مطمئن باشید حداقل وزیر بهداشت به مجلس دعوت می شود. دو بار در طول یک هفته؛ در سایر حوزه ها نیز همین وضعیت وجود دارد. وقتی می بینیم نهاده های دامی کم است یا مرغ در حال افزایش قیمت است، صبح زود ساعت شش و نیم با وزیر جهاد کشاورزی که در جلسات کمیسیون های تخصصی حضور داشت، توضیح خواستیم. برای مسائل مرتبط

اعظمی همچنین در خصوص برخی انتقادات به مجلس مبنی بر اینکه به جای انتقاد از وزرای ناکارآمد و نقاط ضعف دولت، وارد دعوای بی مورد با دولت شده و عملاً به وضعیت دولت احترام می گذارد، گفت: «فکر نمی کنم اینطور باشد». دولت. اگر تذکرات دو سه دقیقه ای نمایندگان را بررسی کنید، متوجه می شوید که نمایندگان سعی می کنند دولت را زیاد به چالش نکشند زیرا ما شرایط را درک می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین اگر رفتار نمایندگان مجلس یازدهم در تقابل با دولت در سال پایانی دولت روحانی و سال اول دولت آقای رئیسی را مقایسه کنید، متوجه تغییر رفتار نمایندگان خواهید شد. نماینده در مقابل دولت در سال پایانی دولت یازدهم، نمایندگان مجلس بیش از 10 کارت زرد به وزرای دولت روحانی دادند، اما همین نمایندگان کمتر به دولت فعلی که تعداد آنها از 3 نفر نمی رسد، کارت زرد دادند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در پایان تاکید کرد: بنابراین مجلس در حد توان با دولت همکاری خواهد کرد، اما واقعیت این است که دولت با مجلس همکاری نمی کند و با چالش مواجه است. نمایندگان مجلس در برابر مردم اگر روند به همین منوال پیش برود، باید در مجلس بسیار جدی تر و بدون تقابل با دولت مواجه شویم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید