به نهضت نویسندگی در حوزه کتاب کودک نیازمندیم – خبرگزاری مهر ایرانی و اخبار جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین ظریفیان در سفر به استان مرکزی و بازدید از یک کتابفروشی. با درود اراک و در دیدار با ناشران با تاکید بر اینکه این اداره کل در حوزه محتوا و ناشران فعال است، گفت: به استان مرکزی افتخار می کنم، این استان به عنوان یک استان صنعتی در ذهن جا افتاده است، اما یک فرهنگی ظرفیت و پتانسیل موجود در این زمینه در این استان ارزشمند است و نشان می دهد که باید به ارائه این اقلیم توجه ویژه ای شود. آه تو در گذشته

وی با بیان اینکه مدیران فرهنگ و رسانه باید نگاه ویژه ای به استان مرکزی داشته باشند افزود: مدیران استانی و مدیران کشوری باید برای معرفی این ظرفیت ها تلاش بیشتری کنند.

ظریفیان با تاکید بر لزوم توجه ویژه به ناشران گفت: توجه به این قشر در دستور کار وزارتخانه است، سیاست عدالت فرهنگی که دغدغه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است به خوبی از سوی معاونت پیگیری می شود. – معاونت فرهنگی و همچنین حمایت از حقوق ناشران کمک به انتشار کتاب های ارزشمند و خرید کتاب از ناشران از وظایف این وزارتخانه است. از طرفی ناشران مسائل صنفی دارند که ما با آن درگیر هستیم و ظرفیت های خوبی از نظر قانون ایجاد شده است که اداره کل آن را دنبال می کند. برای کتابفروشان نیز ظرفیت جدید در دستور کار است و تاکنون موارد قانونی تکمیل شده است.

وی کاهش حامل های انرژی، مسائل مالیاتی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات این وزارتخانه به ناشران و پدیدآورندگان کتاب را از جمله ایجاد سامانه جامع ناشران برشمرد که تمامی خدمات مربوط به ناشران از دو ماهگی کاملا الکترونیکی باشد. ، از جمله ظرفیت های جدید در نظر گرفته شده برای کتابفروشان فهرست شده است.

مدیر کل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اهدای کتاب اظهار کرد: در این سفر بحث اهدا و خرید کتاب مطرح می شود. کم اهمیت این کار را انجام دادیم و به عنوان یک برنامه کلی دنبال می شود.

وی با اشاره به توسعه کتاب های مجازی و صوتی گفت: تا زمانی که مجوز کتاب الکترونیکی صادر نشد وضعیت فعلی را نداشت، این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد توجه قرار گرفت و در اصلاحیه گنجانده شد. 660. برنامه های تشویقی خوبی برای ناشران در نظر گرفته شده و به دنبال اجرای آن هستیم و یارانه در حوزه کتاب الکترونیک نیز در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مخاطبان از جمله جوانان علاقه مند به استفاده از محتوای کتاب در فضای مجازی هستند، از این رو توجه به بسترهای اینترنتی در دستور کار قرار گرفته و امید است خدمات خوبی ارائه شود.

ظریفیان با تاکید بر توجه به کتاب کودک افزود: حوزه کتاب کودک نیاز به تقویت جدی دارد، در حال حاضر حمایت از ناشران و نویسندگان در حال پیگیری است. ما به نهضت تالیفی در حوزه کتاب کودک نیاز داریم، زیرا بخش قابل توجهی از کتاب‌های کودک ترجمه شده و حاصل فرهنگ وارداتی و در برخی موارد مغایر با فرهنگ بومی، ایرانی و اسلامی است، هرچند مراحل صدور مجوز برای این کتاب‌ها به گونه‌ای است. . درست دنبال شد، اما هنوز فرهنگ غیر بومی وجود دارد.

وی گفت: کشور ظرفیت ها و استعدادهای بسیار خوبی دارد که برای فعال شدن نیاز به حمایت دارد، کار ترجمه برای مترجمان گردش مالی دارد اما خلق ایده و آثار در آن کمتر به چشم می خورد و رشد فکری موثری در آن شاهد هستیم. این رشته، ما نیستیم اگر رشته تألیف فعال شود، برکات محتوایی، فکری و مالی متعددی نسبت به حوزه ترجمه خواهد داشت و به شکوفایی حوزه تألیف و تألیف و افزایش میل به کار کمک می کند. دیده شده باشد

دیدگاهتان را بنویسید