معاونت هنری ارشاد به زودی معرفی می شود / بررسی رویکردهای شورا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری برای انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مقام معظم رهبری بر اصلاحات انقلابی تاکید کردند. در ضمیمه این اطلاعیه.” پیرو این اطلاعیه به دستور ریاست محترم جمهور کمیسیونی تشکیل شد.

وی در عین حال تصریح کرد: توجه به مسائل فرهنگی به ویژه فرهنگ عمومی و بازسازی و برداشتن گام های جدید و ارتقای فرهنگ عمومی باید از طریق شورای فرهنگ عمومی کشور انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره نقش و جایگاه شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم ترین شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است و هدف ما تعیین اولویت هاست. حکم مقام معظم رهبری برای اعضای جدید. در دوره جدید فعالیت شورای فرهنگ عمومی کشور، بحث ها و مصوبات جدی که تاکنون اجرایی نشده است، ادامه یابد.

وی گفت: مسائل فرهنگی یکی از مهمترین مسائل ما بعد از تاج است. جامعه به ویژه جامعه فرهنگی و هنری کشور از گسترش تاج به شدت آسیب دیده است و ما در شورای فرهنگ عمومی کشور رسیدگی به این موضوعات را در دستور کار داریم. کرونا علاوه بر عوارض جسمی عوارض دیگری نیز دارد و در شورای فرهنگی کل کشور در حال آماده سازی بسته کاملی برای بعد از کرونا هستیم تا بتوانیم آسیب های جدی را در موضوعات مختلف از جمله رفتارهای جمعی و اجتماعی پیگیری کنیم. .

اسماعیلی در عین حال تصریح کرد: در شورای فرهنگ عمومی کشور در حال بررسی ترمیم قسمت های آسیب دیده ناشی از تاج هستیم. جامعه ما دارای هویت ملی و مذهبی قوی است که توسط اجتماعاتی مانند مساجد، جشن ها، شادی ها، عزاداری ها و… شکل می گیرد و از این طریق در غم ها و شادی های یکدیگر شریک هستند. بنابراین این جوامع منجر به انسجام اجتماعی در کشور می شود متاسفانه فوران های کرونا در این زمینه مشکلاتی ایجاد می کند دایره بود. از این رو شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور دستگاه ها و سازمان های مختلف از جمله سازمان صدا و سیما، وزارت بهداشت، درمان، علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش و سایر سازمان ها و نهادها سعی در مدیریت بخشی از این موارد دارد. . چالش ها و مسائل.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از گفتگوی خود با اشاره به فروش این روزهای سینماها گفت: در هفته های گذشته جلساتی با تهیه کنندگان چند فیلم داشته ایم. خوشحالیم که رونق دوباره به سینما بازگشته است و امیدواریم او دستورالعمل های سلامت و علاقه را به طور کامل رعایت کند گیر از یک سیستم هوشمند که نشان می دهد افراد در هر دو مرحله واکسینه شده اند و، گواه ظرفیت عمومی سینما، تئاتر، موسیقی و … در کشور.

اسماعیلی در خصوص انتصاب مدیرکل دفتر موسیقی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به نزدیک بودن جشنواره موسیقی فجر افزود: به زودی معاونت امور هنری و مدیر کل دفتر موسیقی معرفی خواهند شد. . وی ادامه داد: اما به طور کلی سیاست های کلی موسیقی کشور در حال اجرا است، در هفته های اخیر نیز جلساتی با پیشکسوتان موسیقی داشته ایم، معتقدیم حوزه موسیقی یکی از پرکاربردترین حوزه های فرهنگی کشور است و مدیریت فرهنگی نمی تواند بی تفاوت باشید بنابراین در دولت سیزدهم تمام فعالیت ها در این زمینه با هدف موسیقی اصیل، بومی و نواحی با در نظر گرفتن ذائقه جوانان است.

* بازنگری در رویکردهای شورای فرهنگ عمومی کشور در اولویت قرار دارد

محمدمهدی اسماعیلی در هفتصد و شصت دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به الحاق احکام اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری، افزود: شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراها مهمترین اقمار شورای عالی انقلاب فرهنگی است. ایشان مسئولیت فرهنگ عمومی را بر عهده دارند و شایسته است با دستور جدید رهبر معظم انقلاب اسلامی در فعالیت های ایشان بازنگری شود.

وی در عین حال تاکید کرد: با توجه به وظایف این شورا و تحقق منویات مقام معظم رهبری، بررسی رویکردهای شورای فرهنگ عمومی از اولویت های کاری این وزارتخانه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: شورای فرهنگ عمومی دو تا دارد ماموریت در زمینه دانش و علم و توسعه فعالیت های علمی و در زمینه مسائل فرهنگی. بر اساس دستاوردهای کشورمان در عرصه علم، تا حدودی پیشرفت های علمی به ویژه در سال های اخیر حاصل شده است.

وی اضافه کرد: بار اصلی فرهنگ عمومی کشور بر عهده شورای فرهنگ عمومی کشور است; یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی می تواند بر اساس مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی کشور تصمیم گیری کند. گیر و برای رسیدن به یک سیاست گذاری دقیق.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: کار متراکم، قوی، علمی و دقیق برای دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور لازم است. باید از فرصت طلایی که با انتخاب مردم و فضای حاکم بر کشور در اختیار ما قرار داده استفاده کنیم و بتوانیم در این زمینه به فرمایشات مقام معظم رهبری پاسخ های معتبری داشته باشیم.

وی گفت: اقدامات فوری و فوری قابل پیگیری و انجام است و ما در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی باید به یک برنامه مشخص با زمان بندی دقیق برسیم تا به فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

در ابتدای این جلسه سجد مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: هفتصد و شصتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با پیش دستورات مربوط به ورزش و فرهنگ عمومی، تحولات چهل و یکمین مجمع عمومی برگزار شد. یونسکو و ملاحظات فرهنگی و نیازهای روز دانشجو انجام می شود.

وی افزود: دستور کار این هفته شورا بررسی ابعاد فرهنگی، رسانه ای و اطلاع رسانی بحران کرونا در آستانه موج ششم و پاساکرونا و اجرا و فرصت الک کردن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی کشور مربوط به تاج است.

در این نشست محمد خدادی، مشاور وزیر و دبیر کمیته اطلاع رسانی و مدیریت کرونا نیز گزارشی با عنوان «رسانه و جریان کرونا» ارائه کرد.

همچنین در این جلسه اعضای حاضر به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوعات جلسه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید